سلام دوستان:
 مدتی هست که مطلب جدیدی ننوشتم. در واقع نمی دونم چی بنویسم. مطالبی که از من درخواست میشه یا قدیمی ، تکراری و پیش پا افتادس که همه تقریبا می دونن و یا اینقدر سخته که از پس من بر نمی آد!
یورو 2004 هم با شگفتی به پایان رسید. درباره یورو 2004 دوستان می گفتن که مطلب بنویسم ولی در نوشته قبلی هم گفتم که این رسانه های اروپایی ماشاالله مو رو از ماست میکشن بیرون و دیگه چیزی برای نوشتن ما باقی نمیذارن. تمام آمارها و دانستنیهایی که دوست داشته باشین بدونین تو سایت رسمی مسابقات هست و همون مطالب رو هم حتما از زبون گزارشگر بازی هر شب شنیدید! من هم اگه بخام در این مورد چیزی بنویسم مطمئنا تکراری خواهد بود.
 اما یه چیزی که دقت می کردم بهش برخوردم اینکه از 8 گل پرتغال تو این جام 5 گل رو بازیکن های تعویضی این تیم به ثمر رساندند. این آمار تا قبل از بازی با هلند به صورت 5 گل از 6 گل بود که خوب به نوبه خودش بسیار جالبه!
اما بحث داغ روز که بعد از جام ملتها بیشتر تحویلش خواهند گرفت! بحث نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان هستش. هر روز خبرهای داغی از بازار شنیده میشه. بارسا دست به جیب شده و داره بازیکنای خوبی میخره. ژولی، لارسن ، دکو و .... منچینی پس از مدتها کشمکش از لاتزیو جدا شده و بسیاری از بازیکنان کلیدی این تیم همچون کورادی و فیوره (که به والنسیا پیوستن) از این تیم جدا شدند. ترزگه گویا با مسئولان یوونتوس به توافق رسیده و تمدید کرده. رئال پس از به خدمت گرفتن ساموئل هنوز برای خرید بزرگ امسالش کاری نکرده. یکشنبه آینده انتخابات مدیریت رئال برگزار میشه. شاید بعد از انتخابات شاهد حضور قوی تر رئال در بازار نتقل و انتقالات باشیم. منچستر یونایتد بازهم جوان پروری میکنه و بچه! به خدمت میگیره. پیکه 17 ساله از بارسا، هاینز آرژانتینی از بایرلورکوزن، لیام هافبک جوان سلتیک گلاسکو، آلن اسمیت استرالیایی از لیدز و اخیرا روسی مهاجم ۱۹ ساله ایتالیایی و  احتمالا وین رونی پدیده جوان انگلیس خرید های امسال سر الکس فرگوسن هستند. خدا وکیلی تا به حال تیمی دیدید مثل یونایتد که این همه بازیکن جوان بخره؟
به هر حال. اگه بخایم در مورد این مسائل حرف بزنیم سخن بسیار است و تمام نا شدنی...
اما بزرگترین واقعه هفته گذشته از نظر من درگذشت رئیس فوتبال ایران محمد رنجبر بود. محمد رنجبر در دوران بازی خود در قلب دفاع، پیراهن شماره 4 تاج را بر تن می کرد. وی متخصص تکل های بلند بود که خودش آن را « کج بیل» می نامید. اولین بار در 25 سالگی در 14 آذر 1338 به دعوت مساروش در بازیهای مقدماتی جام ملتهای آسیا 1960در برابر اسرائیل(3-0 ایران) پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. بعدها با جوان شدن تیم ملی و آمدن بازیکنانی چون قلیچ خانی، شاهرخی، جباری، افتخاری و ... مدتی کاپیتان تیم ملی شد. مرحوم رنجبر در سال 1344 و در بازی مقابل ترکیه پس از بیست و دو بازی ملی از تیم ملی خداحافظی کرد و پس از آن فوتبال خود را در باشگاه پاس ادامه داد. پس از رفتن اسداللهی از پاس وی به عنوان سر مربی به کار گمارده شد و برای اولین بار رهبری یک تیم را بر عهده گرفت. سپس به نیروی هوایی( عقاب فعلی) رفت. مرحوم رنجبر پس از گذراندن دوره ای سه ماهه در ژاپن نزد دتمار کرامر، سرمربی تیم ملی ایران شد و با نسل طلایی فوتبال ایران این تیم را به قهرمانی جام ملتهای آسیا 1972تایلند رساند. او در جام تخت جمشید سرمربی ماشین سازی تبریز بود و در سال 1364 مدتی سرمربی گری استقلال را پذیرفت. آخرین حضور مرحوم رنجبر در کنار فوتبال به سال 79 بر می گردد که سرپرست و مدیر تیم های ملی بود. پس از رفتن صفایی فراهانی از فدراسیون، او هم تیم ملی را ترک گفت. محمد رنجبر در سال گذشته در بیمارستان ایرانمهر به دلیل سکته مغزی جراحی شد و یک سال بعد در هفتم تیر 1383 دار فانی را وداع گفت. روحش شاد.
من هم به نوبه خودم درگذشت این مرد بزرگ را به فوتبال ایران تسلیت میگم. امیدوارم که خداوند منان سایه این بزرگان را همیشه بر سر فوتبال ایران نگه دارد.
البته در هفته گذشته بزرگ دیگری هم دار فانی را وداع گفت که خوب ربطی به فوتبال نداره و اون هم کسی نیست جز مارلون براندو بزرگ مرد سینما امریکا و جهان.
با قهرمان شدن سپاهان در جام حذفی در حال حاضر دارم مطلبی در باره تاریخچه این جام می نویسم که انشاالله هفته آینده توی وبلاگ خواهید خواند.
اگه مطلبی در خواست دارید که بنویسم بگید چون مغزم اصلن کار نمی کنه!
نظرات 7 + ارسال نظر
سهراب پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 08:08 ب.ظ

اووووووووووووووووول!!!! سلام من تا الان چندین بار از شما خواهش کردم و خواستم که یک آماری رو بزاری اما شما اصلا محل نمی گذاشتین........ الان هم از شما خواهش می کنم که یک آمار بزارین........ این درباره پرسپولیس هستش...... مثلا:بهترین گلزن بهترین برد بدترین باخت. عملکرد در تاریخ لیگ. مربیان تیم... اسطوره های تاریخ...کاپیتانهای تیم..........نتایج خوب یا دروازه بانهای تاریخ.. و اگر هم می تونین تمامی بازیهای تاریخ این تیم. امیدوارم که بتونین

احسان کالچو جمعه 19 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:05 ب.ظ http://calcio.blogsky.com

سلام نوید جان
خوشحالم که برگشتی.
مطلبت رو بعد میخونم.
موفق باشید

وروجک شنبه 20 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 09:17 ق.ظ http://pumuck

به نظر من که این دید بالای منچستر رو می رسونه که جوان پروری می کنه! :)

آرمین پرسپولیسی جمعه 26 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:47 ق.ظ

من به شما لینک می دم . شما هم اگر دوست داشتی به من لینک بده . در ضمن اگر ممکنه یه آمار کامل از بازی های پرسپولیس استقلال تو وبلاگت بذار .
موفق باشی.
قرمززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززته

آخه شما یه آدرس از خودت برام بزار . من به کی لینک بدم؟

وروجک دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 02:00 ب.ظ http://pumuck

جدا که دستت درد نکنه! نوشتن مطب به این بلندی همت می خواد!

هادی غلامی پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:42 ب.ظ http://ino ham nadarm

رضا ترکشی جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:36 ب.ظ http://ایمیل ندارم

ba arze salam be suma
marge bar pirozi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد