برزیل – آرژانتین یک نبرد کلاسیک

 

بامداد فردا(15/5 به وقت ایران) دو تیم آرژانتین و برزیل با قضاوت کارلوس آماریلا از پاراگوئه برای نهمین بار در فینال کوپا امریکا به مصاف هم میروند.

قصد داریم تا به بررسی نکاتی در باره این فینال بزرگ بپردازیم:

 

برزیل:

-        برزیل تا کنون در 31 دوره از این رقابت ها حضور داشته و مجموعا 160 بازی انجام داده که حاصل آن 91 پیروزی، 28 تساوی، 41 باخت، 370 گل زده و 183 گل خورده است. بهترین گلزن برزیل در این رقابت ها زیزینیو با 17 گل است. این بازیکن با 33 بازی بیشتر از سایر هم تیمی های خود در این رقابت ها حضور داشته است. همچنین تا کنون 9 بازیکن از برزیل به عنوان آقای گلی جام رسیده اند که آدریانو دهمین بازیکن خواهد بود.

-        برزیل در 30 دوره گذشته صاحب 6 قهرمانی، 11 نایب قهرمانی، 7 عنوان سومی و 3 مقام چهارمی شده و بدترین مقام این تیم، عنوان ششمی دوره گذشته(2001) این رقابت هاست.

-        بهترین پیروزی برزیل در این جام با نتیجه 10 بر1 در سال 1949 برابر بولیوی رقم خورد. در حالی که در سال 1920 برزیل با دریافت 6 گل از اروگوئه بدترین شکست تاریخ خود را تجربه کرد.

-        آخرین قهرمانی برزیل به سال 1999 بر میگردد که این تیم با رهبری واندرلی لوگزامبورگو به این مقام نائل آمد. اولین قهرمانی این تیم نیز به 80 سال پیش از ان بر میگردد که با مربی گری هارولدو دومینگوس قهرمان شد.

-        برزیل برای سومین بار است که در لیما به فینال کوپا امه ریکا می رسد. این تیم در دو تجربه قبلی خود برابر پاراگوئه ( 1953) و آرژانتین (1957) شکست خورده بود.

-        آدریانو در صورتی که در فینال گلزنی خود، اولین بازیکنی خواهد بود که پس از 51 سال با بیش از 6 گل آقای گل می شود.

 

آرژانتین

- آرژانتین تا کنون در 37 دوره از این رقابت ها حضور داشته و مجموعا 166 بازی انجام داده که حاصل آن 106 پیروزی، 30 تساوی، 30 باخت، 404 گل زده و 158 گل خورده است. بهترین گلزن آرژانتین در این رقابت ها روبرتو مندس با 17 گل است. همچنین تا کنون 16 بازیکن از آرژانتین به عنوان آقای گلی جام رسیده اند.

-        آرژانتین در 36 دوره گذشته صاحب 14 قهرمانی، 10 نایب قهرمانی، 4 عنوان سومی و 2 مقام چهارمی شده و بدترین مقام این تیم، عنوان هشتمی در سال 1999 بوده است. آرژانتین در دوره گذشته این بازی ها حضور نداشت.

-        بهترین پیروزی آرژانتین در این بازی ها به برتری 12 بر صفر برابر اکوادور در سال 1942 و بدترین باخت انها ،شکست با 5 گل برابر اروگوئه در 1959 است.

-        آرژانتین برای چهارمین بار است که در لیما به فینال راه می یابد. آنها در سه تجربه گذشته خود دو بار قهرمان شده اند. آرژانتین در سالهای 1927، اروگوئه و 1957، برزیل را مغلوب و به قهرمانی رسید، اما در سال 1935 برابر اروگوئه مغلوب شد.

-        روبرتو آیالا کاپیتان آرژانتین در صورت حضور در فینال با آمار 91 بازی ملی با دیه گو مارادونا برابری خواهد کرد. بیشترین بازی ملی در آرژانتین با 108 بازی ملی در اختیار دیه گو سیمونه است. آیالا اولین بازی ملی خود را در سال 1994 برابر شیلی انجام داده است.

 

آرژانتین – برزیل:

 

-        دو تیم در مجموع 30 بار در این مسابقات به مصاف هم رفتند که حاصل آن 15 پیروزی برای آرژانتین و 8 برد برای برزیل بوده است. آرژانتین 50 بار و برزیل 33 بار گل زده اند.

-        اولین بازی دو تیم به سال 1916 بر میگردد که به تساوی 1 بر1 انجامید. در حالی که بازی آخر دو تیم در چارچوب کوپا امه ریکا در سال 199 در سیداد دل استر پاراگوئه با برتری 2 به 1 برزیل همراه بود.

-        آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند به ماه گذشته بر میگردد که آرژانتین در خانه خود با سه گل( هر سه پنالتی) رونالدو ، 3 بر 1 مغلوب برزیل شد.

-        پر گل ترین پیروزی آرژانتین برتری 4 بر 1 این تیم در سال 1925 و 1957 بوده است. در حالی که برتری 3 بر1 برزیل در سال 1919 برابر آرژانتین پر گل ترین پیروزی این تیم بوده است.

-        این دو تیم تا کنون هشت بار در فینال کوپا امه ریکا به مصاف هم رفتند که برتری در هر هشت دیدار از آن آرژانتین بوده است.

 

نظرات 10 + ارسال نظر
ساویولا یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:12 ب.ظ http://barcafans-club.co.sr

این بار هم آرژانتین برنده میشه!
چون ساویولا رو داره!!!!!!!!

صلح دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:55 ب.ظ

در قوانین مدنی جمهوری اسلامی ، زن جنس دوم و در تصاحب ارث و ارزش وجودی ( خون بها) نصف مرد محسوب می شود . این رژیم با امضاء نکردن کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان ، رسماً و به گونه ای آشکار به اجحاف در حق زنان ایران قرار دارد .

احسان کالچو سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:10 ب.ظ http://calcio.blogsky.com

سلام
وبلاگ فوتبال ایتالیا برای آخرین بار آپدیت شد.
امیدوارم همیشه موفق باشید.

صلح یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:27 ب.ظ

ارجاع پرونده استات اویل به دادگستری امریکا
به اتهام رشوه دادن به یکی از پسران رفسنجانی

برزگترین کمپانی نفتی نروژ به اتهام رشوه دادن به یکی از پسران رفسنجانی برای سهیم شدن در قراردادهای تاراج نفت و گاز ایران مورد تحقیق جنایی قرار می گیرد.

به نوشته روزنامه خراسان ۱۰ مردادماه , " استات‌اویل ، گروه انرژی نروژ، از انجام یک تحقیق توسط وزارت دادگستری آمریکا در خصوص معاملات سال ۲۰۰۲ این کمپانی با مشاوران ایرانی خبر داد.
پرونده ایران که سال گذشته به انجام تحقیقات گسترده در هر دو سوی اقیانوس اطلس پیرامون اتهامات رشوه‌دهی منجر گردید، بزرگترین کمپانی نروژ را درگیر عمیق‌ترین بحرانش از زمان واگذاری به بخش خصوصی در سال ۲۰۰۱، نمود. در همین باره مقامات «استات‌اویل» طی بیانیه‌ای اعلام کردند: علاوه بر رسیدگی‌های به عمل آمده توسط «کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا» در سپتامبر سال ۲۰۰۳، تحقیق تازه‌ای نیز از سوی وزارت دادگستری آمریکا صورت خواهد گرفت.
در بیانیه مزبور آمده است: «استات‌اویل» از طریق وزارت دادگستری آمریکا با خبر گردیده که قرار است یک تحقیق جنایی در خصوص پرونده «هورتون» انجام شود. ظاهرا" این تحقیق با مشارکت «دفتر دادستانی آمریکا در بخش جنوبی نیویورک» صورت می‌گیرد.
«کای‌نیلسن» ، سخنگوی «استات‌اویل» در این باره گفت : آنان به ما اعلام کردند که قصد بررسی پرونده را دارند. به گفته وی کمپانی «استات‌اویل» با وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه همکاری خواهد کرد. البته بنا به اظهارات «نیلسن»، هیچ اعلان رسمی و مکتوبی در این مورد دریافت نشده اما آمریکایی‌ها موضوع را با وکلای «استات‌اویل» در ایالات متحده در میان گذاشته‌اند.
«نیلسن» در ادامه خاطر نشان ساخت : ‌آنان احتمالا در جریان تحقیق درخواست یکسری اسناد و مدارک خواهند کرد که یقینا در اختیارشان قرار خواهیم داد.
اخبار منتشره بر ارزش سهام «استات‌اویل» تأثیری بر جای نگذاشت.
پلیس نروژ ماه گذشته جریمه‌ای ۸۵.۲ ‌میلیون دلاری برای «استات‌اویل» بواسطه عقد قرارداد با کمپانی سرمایه‌گذاری هورتون» در جهت کسب نفوذ غیرقانونی در ایران تعیین کرد در قالب این توافق قرار بود مبلغ ۲.۱۵ ‌میلیون‌دلار طی یک دوره زمانی ۱۱ ‌ساله به هورتون پرداخت شود.
«استات‌اویل» از این کمپانی برای راهنمایی و مشاوره در مورد سرمایه‌گذاری در ایران بویژه در حوزه گازی پارس جنوبی استفاده می‌کرده است.
«استات‌اویل» ضمن رد اتهامات وارده، هنوز اعلام نکرده که در قبال جریمه مقرر جه اقدامی خواهد کرد در هر حال تا اواسط ماه اکتبر به این کمپانی فرصت داده شده در مورد رد حکم جریمه و به دادگاه کشاندن موضوع تصمیم‌گیری نماید ".
همبستگی

امیر پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:06 ب.ظ http://perspolis6.persianblog.com

سلام وبلاگ ورزسی خوبی داری به من هم سر بزن این طور معلومه قرمز هستی نه؟

صلح جمعه 16 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 09:36 ب.ظ

گزارشگران بدون مرز: ایران سرکوب شبکه اینترنت را شدت می دهد گزارشگران بدون مرز با مطالعه متن کامل "پیش‌نویس قانون مجازات جرائم رایانه‌ای" که در روزنامه های رسمی ایران به تاریخ دوشنبه، هیجده اسفندماه هزار و سیصد و هشتاد و دو منتشر شده است، اعلام می دارد که قانونی که در چارچوب این پیش نویس تصویب شود، در عرصه آزادی بیان در اینترنت قانونی به شدت سرکوبگرانه است

ُتوحید دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:43 ق.ظ http://www.italyleague.persianblog.com

سلام دوست عزیز. من هنوز لوگویی برای خودم طراحی نکرده ام. شما لطف کن لینک من را بگذار در وبلاگت. در ضمن من خیلی وقت است که لینک شما را در وبلاگم قرار داده ام. به امید دیدار دوباره٬لیگ ایتالیا

احسان کالچو شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:25 ب.ظ http://calcio.blogsky.com

سلام نوید جان
خوبید؟
دیگه به ما سر نمی‌زنید؟
یه خبر بد برای شما دارم:
من پشیمون شدم و وبلاگ فوتبال ایتالیا رو بازگشایی کردم!
موفق باشید و آتزوری

توحید پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:24 ق.ظ http://www.italyleague.persianblog.com

سلام نوید جان.
هنوز که آپدیت نکردی. سعی کن زودتر آپدیت کنی. لوگوی من طراحی شد. اگر لطف کنی و آن را در وبلاگت قرار بدی٬یک دنیا ممنون میشم.
مخلصت٬لیگ ایتالیا

شهرام جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 04:28 ب.ظ http://manunited.blogsky.com

سلام نوید جون
فکر کردم قبلن اینجا نظر دادم. ببخشید.
چرا آپدیت نمی‌کنی؟
می‌خوای تعطیل کنی؟
امیدوارم هر چه سریعتر برگردی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد